Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından düzenlenen 22.05.2020 tarih ve 6237642 Sayılı Genel Yazıda, yeni tip koronavirüs (COVİD-19) salgını nedeniyle 31.06.2020 olarak belirlenen tarihi 2021/Ocak ayı olarak yeniden düzenlenmiştir.

Buna göre, İşverenlerimizin 2021 yılı ocak ayından itibaren bildirgelerini veya Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini teşvikli verebilmesi için ayrıca 5510 sayılı SSGSS Kanun’un Ek 17’inci maddesi kapsamında geriye yönelik teşvik değişikliği taleplerinin onaylabilmesi için e-bildirge sisteminde yer alan hata listelerindeki hata kayıtlarını düzeltmeleri gerekmektedir.

Hatalı kayıtlara ilişkin e-bildirge sisteminden Belge türü ve/veya Kanun türü değişikliği tahakkuk bölümünden hatalı kayıtlar için düzeltme bildirgesi verilmesi ve yapılan düzeltmeye ilişkin bildirgenin de SGK’nın ilgili birime başvurularak onaylanması gerekmektedir.